Vad är ANF?

En Holistisk Metod För Att Behandla Smärta Och Inflammation

Amino Neuro Frequency Therapy (ANF) är utvecklad av terapeuten Dr Mikel HG Hoff och är ett innovativt tillvägagångssätt för att behandla smärta och inflammation.

Amino Neuro Frequency Therapy (ANF) är en innovativ och alternativmedicinsk behandlingsmetod som fokuserar på att behandla inflammationer i kroppen, att lindra smärta, främja läkning och förbättra kroppens funktion genom att använda sig av speciella ANF-enheter.

Under en behandling placeras ANF-enheter på specifika punkter på kroppen. Dessa avger elektromagnetiska vågor till den vävnad (muskler, leder, organ, körtlar) som ska behandlas, vilket hjälper till med att återställa balansen i vävnaderna som behandlas. Det vill säga kroppen får hjälp på traven med att läka sig själv.

Kroppen har en elektromagnetisk frekvens

ANF bygger på idén att kroppen har en elektromagnetisk frekvens och att obalanser i dessa frekvenser kan leda till smärta och sjukdom. Genom att applicera ANF-enheter på specifika punkter på kroppen, påverkar behandlingen dessa elektromagnetiska frekvenser och hjälper till att återställa balansen. Enheterna innehåller små, laddade partiklar som utstrålar svaga elektromagnetiska vågor som påverkar vävnadssystemen i kroppen.

ANF-terapeuter undersöker noggrant patientens tillstånd och identifierar de områden som behöver behandlas. Därefter appliceras enheterna på dessa områden för att stimulera kroppens egna läkningsprocesser. Behandlingen anses vara icke-invasiv och smärtfri, och den syftar till att hjälpa kroppen att självreglera och återfå sin optimala hälsa.

Mångsidighet

En av de stora fördelarna med ANF är dess mångsidighet. Det kan användas för att behandla en rad olika tillstånd, inklusive muskelsmärta, ledvärk, ryggproblem, migrän, fibromyalgi och många andra besvär. Dessutom kan ANF kombineras med andra behandlingsmetoder och användas som ett komplement till konventionell medicin.

Några fördelar med ANF

• En smärtfri och icke invasiv metod
  • Det finns över 250 olika ANF-enheter
  • Inga nålar används
  • Innehåller inga kemikalier eller substanser
  • Enheterna kan sitta i upp till 72 timmar
    Snabb lindring av besvär
  • Åtgärdar grundorsaken till smärta

ANF-behandling kan endast tillhandahållas av en certifierad ANF-Terapeut. Det är en snabbverkande behandling som ger långvariga resultat med vanligtvis minst 50 % mindre smärta och uppåt på bara 5-20 minuter.

Viktigt att notera

Att individuella resultat kan variera och en ANF-behandling gör inte anspråk på att bota utan siktar på att reparera kroppens medfödda frekvenser, den läker sedan av sig själv. Observera att olika livsstilsfaktorer kan påverka resultaten.